Os. B. Śmiałego 4f, 61-001 Poznań
Zadzwoń:  663 599 889

Warunki realizacji napraw – REGULAMIN

§1 Zgłoszenie serwisowe/ wycena

1. Warunkiem rozpoczęcia naprawy lub wykonania usługi serwisowej, jest sporządzenie zgłoszenia serwisowego oraz potwierdzenie zgody na przedstawione przez Serwis koszty naprawy.

2. Serwis przyjmuje do naprawy jedynie sprzęt, którego dotyczy usterka. Nie należy razem ze sprzętem dostarczać do

serwisu dodatkowych, nie związanych ze zgłaszaną usterką akcesoriów, takich, jak: torby, futerały, obiektywy, statywy, karty pamięci, paski,

płyty CD/DVD, ładowarki, zasilacze, muszle oczne itp.

3. Po sporządzeniu zgłoszenia serwisowego, Serwis dokonuje diagnozy sprzętu umożliwiającej wykonanie naprawy lub usługi serwisowej w

ciągu 1-14 dni roboczych. Termin wyceny może wydłużyć się w przypadkach takich jak:

– sprzęt po wcześniejszej niefachowej ingerencji,

– sprzęt tzw. „martwy”, nieuruchamiający się

– brak części na magazynie producenta i konieczność wyszukiwania części zamiennych,

– sprzęt po urazie mechanicznym,

– sprzęt po zalaniu cieczą

– duża kolejka sprzętów w serwisie (tzw. Sezon).

Możliwa jest przyspieszona diagnostyka po wcześniejszym umówieniu, wykonywana w ciągu 1-2h roboczych (konieczna jest telefoniczna rezerwacja wizyty w Serwisie)

4. Wycena naprawy sprzętu wykonywana jest przez Serwis bezpłatnie.

5. Przed sporządzeniem zgłoszenia serwisowego Klient może zostać poinformowany o przewidywanym koszcie wykonania usługi. Koszt

wykonania usługi uzależniony jest od zakresu i charakteru uszkodzeń sprzętu i może ulec zmianie.

6. Powierzając sprzęt do naprawy, Klient oświadcza, że jest właścicielem pozostawionego sprzętu lub działa w imieniu właściciela

pozostawionego sprzętu, jak również że pozostawiony sprzęt jest wolny od wad prawnych.

7. Serwis wydaje Klientowi jeden egzemplarz zgłoszenia serwisowego potwierdzający przyjęcie sprzętu do serwisu, który jest jedynym

dokumentem uprawniającym do odbioru oddanego sprzętu. Serwis nie wydaje duplikatów tego dokumentu i nie odpowiada za ewentualne

skutki zgubienia tego dokumentu.

§2 Termin naprawy

1. Czas naprawy sprzętu wynosi orientacyjnie 7-14 dni roboczych, a w przypadku bardziej skomplikowanych usterek, sprzętu po niefachowych wcześniejszych

próbach naprawy, zalaniu lub sprzętu, który wyszedł już z linii serwisowej producenta, braku części zamiennych na magazynach producentów,

termin naprawy może zostać wydłużony do około 63 dni roboczych od dnia uzyskania pozytywnej decyzji na realizację zlecenia naprawy. Czas naprawy często zależny jest od czasu dostawy części zamiennych, sprowadzanych często od Dostawców zagranicznych. Po wcześniejszym ustaleniu z Serwisem naprawy EXPRESS, ta zostaje zrealizowana w przyspieszonym terminie.

2. W wyjątkowych sytuacjach, np. konieczności sprowadzenia podzespołów lub napraw o szczególnym stopniu trudności, Serwis zastrzega

prawo wydłużenia terminów, o których mowa w § 2 pkt 1 niniejszego regulaminu do 48 dni roboczych.

3. Serwis zastrzega sobie zwrot nienaprawionego sprzętu Klientowi z powodu braku oryginalnych części lub zamienników na rynku oraz innych

niezależnych od serwisu czynników.

4. W przypadku braku możliwości naprawy serwis zastrzega sobie możliwość zwrotu sprzętu uszkodzonego o nieco odmiennych objawach

usterki. Wynika to między innymi z faktu, iż większość układów na płytach głównych montowana jest w technologiach SMD, BGA, uBGA, CSP,

FLIP CHIP. Wielokrotnie przyczyną pojawienia się usterki są tzw. zimne luty (mikropęknięcia połączeń lutowanych, lecz dopiero po ich

usunięciu może się okazać że na skutek ich powstania doszło do uszkodzenia danego układu, który jest niedostępny na rynku. Kolejnym

powodem może być uszkodzenie samego laminatu płyty głównej na skutek delaminacji powłoki uniemożliwiającej poprawne wlutowanie

układu BGA . Również sprzęty po zalaniu w wyniku erozji elektroniki mogą np. przestać się włączać. W tego tupu przypadkach z przyczyn niezależnych od serwisu Klient może otrzymać nienaprawiony sprzęt o odmiennych

objawach usterki, nie ponosząc kosztów diagnozy.

§3 Inne

1. Klient oświadcza, że zabezpieczył wszystkie dane na pamięciach flash i nie będzie rościł żadnych praw tytułem odszkodowań za ich utratę. W

niektórych przypadkach istnieje możliwość zabezpieczenia danych przez serwis, co należy zgłosić przy oddawaniu sprzętu do serwisu.

2. Za wady i uszkodzenia wykryte w trakcie naprawy serwis nie ponosi odpowiedzialności.

3. Klient ponosi koszty związane z transportem sprzętu, również w przypadku reklamacji. Serwis nie przyjmuje przesyłek pobraniowych ani

przesyłek z opłatą przeniesioną na adresata.

4. W szczególnych przypadkach Serwis może zażądać zadatku na poczet naprawy / zamówionych części zamiennych.

Po wykonaniu naprawy zadatek zostanie zaliczony na poczet ostatecznych kosztów naprawy. Serwis ma prawo zachować

zadatek w przypadku rezygnacji Klienta z naprawy. W sytuacji niemożliwości wykonania naprawy z przyczyn leżących po stronie Serwisu zadatek zostanie zwrócony Zleceniodawcy.

5. Uszkodzone podzespoły/komponenty, które zostały wymienione w procesie naprawy, przechodzą na własność serwisu i zostaną poddane

utylizacji. 

§4 Gwarancja

1. Na wykonane naprawy lub usługi serwis udziela gwarancji na okres od 6 do 14 miesięcy od daty wykonania usługi, w tym na naprawy sprzętu po

zalaniu.

2. Gwarancją objęte są wyłącznie elementy oraz czynności wyszczególnione w protokole naprawy.

3. Gwarancja na wykonane czynności, naprawy i wymiany nie obejmuje przypadków, w których działanie wykonanej przez serwis czynności

przestało być skuteczne z powodów uszkodzeń elementów i części nieobjętych gwarancją serwisu (w tym również przypadków określonych w §

4 pkt 4.), lub jeśli działanie to przestało być właściwe na skutek pojawienia się wady innych elementów mających wpływ na poprawność

działania wykonanego świadczenia serwisowego.

4.Gwarancja nie obejmuje:

– uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego, lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, instalacji, przechowywania czy konserwacji

sprzętu oraz nieprzestrzegania powszechnych zasad eksploatacji sprzętu elektronicznego, a w szczególności wszelkich innych uszkodzeń

powstałych z winy lub niewiedzy Klienta;

– uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych takich jak: złamania, zalania, zarysowania, wytarcia itp., uszkodzeń powstałych w

wyniku dokonywania samodzielnych napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych.

– przypadków uszkodzeń losowych niezależnie od warunków eksploatacji takich jak: powódź, pożar, przepięcie itp.;

– części, na których dokonano zatarcia lub zniszczenia numerów serwisu lub numerów seryjnych urządzenia.

5. Serwis, w celu zabezpieczenia sprzętu przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich stosuje zabezpieczenia naprawianego przez siebie

sprzętu.

6. Naruszenie jakiejkolwiek z plomb zabezpieczających, bądź innych zabezpieczeń będzie się wiązało z utratą udzielonej przez serwis

gwarancji.

§5 Odbiór sprzętu

1. O terminie zakończenia naprawy, Klient zostanie poinformowany telefonicznie, pocztą elektroniczną lub wiadomością SMS.

2. Odbiór sprzętu po naprawie Klient potwierdza własnoręcznym podpisem na zwracanym formularzu: Potwierdzenie przyjęcia sprzętu do

serwisu.

3. Po upływie 40 dni roboczych od momentu zawiadomienia Klienta o zakończeniu naprawy i nie odebraniu przez niego w tym terminie

sprzętu, będzie naliczana opłata za depozyt w wysokości 5zł za każdy dzień opóźnienia. Opłata ta będzie naliczana do momentu w którym od

zawiadomienia o zakończeniu naprawy minie 100 dni, po tym terminie sprzęt ulega przepadkowi i jest uznany jako porzucony przez właściciela

w rozumieniu art. 180 Kodeksu Cywilnego oraz zostanie zutylizowany lub przekazany na cele charytatywne.

§6 Dane osobowe

1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych podanych przez niego w procesie realizacji Umowy.

2. Powierzone dane osobowe są wykorzystywane w celu realizacji umowy.

3. Klient ma prawo do:

a. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,

b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

c. przenoszenia danych,

d. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli uprzednio wyrażono taką zgodę,

e. wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych.

Powyższe uprawnienia można realizować zgodnie z zasadami opisanymi w art. 16 – 21 RODO, kontaktując się z Serwisem pod adresem:

serwis.foto@o2.pl 

4. Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.

5. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom.

Postanowienia końcowe.

1. Każdy Klient oddający sprzęt fotograficzny do Serwisu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Oddając sprzęt,

dobrowolnie akceptuje powyższy regulamin.

2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy

Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827).

3. Wszelkie spory powstałe między Klientem niebędącym konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego a Usługodawcą

rozstrzygane będą przez sąd miejscowy właściwy dla siedziby Usługodawcy.